< Alle onderwerpen
Print

Progressive overload

Wat betekent progressive overload?

Dit betekent dat je elke week je lichaam moet uitdagen om net dat beetje meer te doen. Je kan het zien als een wekelijkse uitdaging om jezelf weer iets te verbeteren. Als jij aan krachttraining doet wil jij dat jouw lichaam zich steeds gaat aanpassen naar een volgend level. Progressive overload is hier erg belangrijkbij.

Hoe gebruik je dit?

Dit kan je op verschillende manieren toepassen in jouw training.

Op welke manieren kan dit?

  1. Door meer gewicht toe te voegen aan jouw training. Zorg voor een klein verschil van 1.25-2,50kg per training. Hierdoor kan je voor een lange periode kleine stapjes maken.
  2. Een ander tempo hanteren. Als jij een oefening op een ander tempo uitvoert kan jij je lichaam anders prikkelen. Hierdoor heb je weer op een andere manier een prikkel die jou kan laten groeien.
  3. Extra herhalingen.
  4. Een extra set.
  5. Je uitvoering verbeteren valt hier ook onder.

Wanneer is dit belangrijk?

Dit is zowel belangrijk tijdens het bulken als cutten. Je moet er altijd naar streven om je lichaam uit te dagen. Uiteraard zal dit altijd lukken, maar streven is een goede instelling. Je kan niet elke training even sterk zijn, dit kan natuurlijk ook aan de vorm van de dag liggen.

Op ons Youtube kanaal kan je nog veel meer oefeningen en uitvoeringen zien. Hier delen wij ook video’s die te maken hebben met training, voeding, stress en slaap.

In onze kennisbank kan je erg veel artikelen vinden over training, voeding, slaap en stress. Wij streven er naar om onze kennisbank zo vaak mogelijk te updaten. Ook delen wij op ons blog allerlei artikelen die te maken hebben met het krijgen of hebben van een fitte leefstijl.

Als jij bepaalde fitness termen of artikelen graag zou willen zien kan je ons altijd een berichtje op social media sturen.

Dit kan via Facebook of Instagram, ook kan je reageren onder één van de blogs.

Vorige Concentrisch
Volgende Isolatie oefeningen
Inhoudsopgave