< Alle onderwerpen
Print

De beperkende factor

Wat is de beperkende factor?

Dit betekent als jij een specifiek spier wilt trainen dat je deze ook daadwerkelijk aanspreekt. Door andere factoren kan dit nog wel is niet lukken. Bijvoorbeeld door een verminderde grip kracht of een lastige houding die je moet aanhouden tijdens een oefening. Het is dus erg belangrijk dat de spiergroep die je wilt trainen de beperkende factor is.

Hoe kan je hiervoor zorgen?

  • Kies oefeningen die passen bij jouw niveau
  • Ga voor oefeningen die passen bij jouw doel
  • Zorg eventueel voor extra hulpmiddelen zoals een belt of straps
  • Laat je helpen door hulpmiddelen als een bankje of iets anders waar je jezelf aan kan vasthouden

Heeft dit veel invloed op je resultaat?

Dit heeft zeker invloed op je resultaat. Als jij niet de spier op de meest optimale spier traint zal je veel compenseren vanuit andere plekken waardoor de focus spier niet optimaal wordt getraind. Dit is uiteraard zonde van al jouw inzet. Zorg er dus goed voor dat jij oefeningen kiest die bij jouw passen. Zo is een juiste oefeningen selectie hierbij erg belangrijk. Zo kan je ‘goede’ oefeningen kiezen die passen bij jouw doel.

Op ons Youtube kanaal kan je nog veel meer oefeningen en uitvoeringen zien. Hier delen wij ook video’s die te maken hebben met training, voeding, stress en slaap.

In onze kennisbank kan je erg veel artikelen vinden over training, voeding, slaap en stress. Wij streven er naar om onze kennisbank zo vaak mogelijk te updaten. Ook delen wij op ons blog allerlei artikelen die te maken hebben met het krijgen of hebben van een fitte leefstijl.

Als jij bepaalde fitness termen of artikelen graag zou willen zien kan je ons altijd een berichtje op social media sturen.

Dit kan via Facebook of Instagram, ook kan je reageren onder één van de blogs.

Volgende Oefeningen selectie
Inhoudsopgave